Amnesty International Moldova

Amnesty International is a global movement of more than 7 million people who take injustice personally. We are campaigning for a world where human rights are enjoyed by all.

Media: |

Global: Facebook oferă libertate utilizatorilor influenți de a-i hărțui pe alții, a face afirmații false și a instiga la violență

WASHINGTON, DC - OCTOBER 23: Facebook co-founder and CEO Mark Zuckerberg testifies before the House Financial Services Committee in the Rayburn House Office Building on Capitol Hill October 23, 2019 in Washington, DC. Zuckerberg testified about Facebook's proposed cryptocurrency Libra, how his company will handle false and misleading information by political leaders during the 2020 campaign and how it handles its users’ data and privacy. (Photo by The Asahi Shimbun via Getty Images)

Sorry, this entry is only available in Romanian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Documentele interne obținute de către Wall Street Journal demonstrează că Facebook utilizează un sistem care scutește utilizatorii influneți de unele sau toate condițiile de utilizare ale platformei. Ca răspuns, Agnès Callamard, Secretară Generală Amnesty International, a declarat:

”Aceste acuzații șocante demonstrează încă o dată modul în care platforma Facebook susține răspândirea la nivel global a unui conținut periculos și abuziv.”

Facebook susține că ”nu profită de această ură”. Totuși, conform documentelor companiei oferite de un denunțător anonim, a fost creat un sistem care oferă utilizatorilor influenți, libertate să îi hărțuiască pe alții, să facă afirmații false și să instige la violență. 

Mesajul Facebook-lui este clar, dacă ești destul de influent, te vor scuti de orice. 

Faptul că aceste documente interne par să contrazică afirmațiile pe care Facebook le-a făcut publice pune, de asemenea, în discuție cât de mult putem avea încredere în companie și în ceea ce ne spun ei. 

În cele din urmă, trebuie remediată cauza principală a acestei probleme: Modelul de afaceri publicitară al Facebook bazat pe monitorizare, care se bazează pe colectarea agresivă a informației și răspândirea acesteia pe o scară largă. Algoritmii Facebook-lui amplifică dezinformarea, conținutul dezbinator și promovează rasismul, deoarece cel mai probabil,un asemenea conținut ne ține atenția mai mult timp, iar compania își mărește veniturile din publicitate. 

Este necesară o reglementare guvernamentală urgentă pentru a da asigurări că în lumea online drepturile omului sunt protejate în mod eficient. Aceste dezvăluiri subliniază faptul că nu ne putem baza pe autoreglementarea individuală a companiilor.

Context

Programul Facebook ”Cross-check” sau ”X-check” a fost destinat să ofere o revizuire internă adițională înainte ca Facebook să ia decizii cu privire la conturile de profil populare.

Cu toate acestea, Wall Street Journal a obținut documente de la un denunțător care sugerează că Facebook nu a ținut cont de aceste recenzii. Se pare că acest lucru s-a întâmplat deoarece Facebook a folosit X-check-ul pentru a-i marca pe acei utilizatori populari, făcându-i imuni la orice pedeapsă dacă și când au încălcat condițiile de utilizare ale platformei, inclusiv hărțuirea sau instigarea la violență. 

Facebook a răspuns revistei spunând că ei înlătură conținutul de pe Facebook indiferent de cine este postat, în cazul că sunt încălcate standardele. 

 

Add a comment