Amnesty International Moldova

Amnesty International is a global movement of more than 7 million people who take injustice personally. We are campaigning for a world where human rights are enjoyed by all.

Media: |

S-a încheiat proiectul „O școală fără Bullying!”

photo5289839167120978953

Sorry, this entry is only available in Romanian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

După o serie de 11 ateliere care au analizat toate aspectele bullying-ului: cauzele, etapele și actorii implicați, proiectul pilot „O școală fără bullying!” a culminat cu o conferință de două zile, la care au participat peste 20 de cadre didactice din regiunea Transnistreană.

photo5289839167120978954

Proiectul a fost realizat de Amnesty International Moldova, în cadrul programului „Educație pentru Drepturile Omului”, în parteneriat cu AO Radoliubeț, cu sprijinul financiar al Ambasadei Regatului Țărilor de Jos cu sediul la București.

Începând cu 1 septembrie 2020, AIM a organizat o serie de ateliere cu scopul de a familiariza cadrele didactice din 5 școli din regiunea Transnistreană cu conceptul de bullying și de a le oferi instrumentele necesare pentru a combate situații de bullying în școlile în care activează. În urma atelierelor, cadrele didactice au realizat activități săptămânale cu grupuri de elevi pentru a-i ajuta să recunoască fenomenul de bullying, să empatizeze și să demonstreze respect; să identifice suport, ajutor în persoanele-resursă și instituțiile la care se pot adresa când sunt victime sau martori ai unor situații de bullying.

 

Printre subiectele abordate în cadrul atelierelor, se numără:

  • Caracteristicile bullying-ului
  • Implicarea adulților în situații de bullying – Cum reacționăm și intervenim?
  • Părinți și copii – Cum să creezi un mediu sigur și comunicativ?
  • Relație și cauzalitate: Cum începe bullying-ul?
  • Dinamica dintre victimă și agresor – Care este rolul martorului/lor?
  • Tipurile de violență (fizică, emoțională, sexuală) și consecințele acesteia
  • Cum lipsa atenției și afecțiunii poate influența comportamentul copilului și starea emoțională și psihologică a acestuia
  • Aspectul emotiv al relațiilor profesor-elev, părinte-copil și necesitatea comunicării constructive dintre actori
  • Importanța gândirii și aprecierii pozitive de sine
  • Cauzele și etapele epuizării profesionale – importanța diagnosticării rapide. Cum epuizarea profesională poate deteriora relația dintre profesori și elevi.

În 24-25 aprilie, pe platforma Zoom, a avut loc conferința asupra bullying-ului, care a avut ca scop totalizarea cunoștințelor dobândite în cadrul proiectului și revizuirea aspectelor practice de implicare în situații de bullying. Au fost abordate următoarele subiecte:

  • Crearea unui plan individual de asistență pentru gestionarea situațiilor de bullying
  • Relațiile dintre studenți – Cum, Unde, Când intervin?
  • Bullying și aspectul de familie – Cum lucrez cu părinții?

Natalia Tolocenco, una dintre participantele acestui proiect, a venit cu următorul mesaj:

„Мult stimați organizatori aia cestor conferinte!

Din numele echipei din s. Тîrnauca, vă exprim mulțumiri cordiale pentru acest ciclu de lecții  foarte prețioase pentru noi. Ne-ați înaripat spre noi căutări și autoperfecționare. Sperăm ca eforturile depuse de toți participanții acestui (și altor) proiecte vor contribui la mult râvnita și mult așteptata unire a două maluri.

Cu drag,
Stânga Nistrului.”

Mulțumim experților Victoria Adăscăliță și Iosif Moldovanu pentru munca depusă în dirijarea atelierelor într-un mod intractiv și comprehensiv!

Add a comment