Moldova: AIM contribuie la prevenirea și gestionarea bullyingului și altor forme de conflict prin instruire

În acest weekend, 45 de cadre didactice din raioanele Briceni, Edineț, Fălești și Orhei au participat la două ateliere de instruire la subiectul „Prevenirea și gestionarea etică a situațiilor de bullying, cyberbullying și altor forme de conflict”.

Participanții s-au concentrat pe înțelegerea naturii și impactului bullyingului asupra elevilor și a consecințelor grave asupra victimelor, inclusiv scăderea stimei de sine, anxietate și depresie. Aceste ateliere îi vor ajuta să înțeleagă mai bine nevoile și dificultățile cu care se confruntă elevii și să răspundă într-un mod mai empatic și eficient la provocările apărute în instituțiile de învățământ.

O atenție deosebită s-a acordat diferențelor dintre bullying, violență și conflict. Înțelegerea acestor fenomene contribuie considerabil la recunoașterea și gestionarea corectă a situațiilor de conflict întâlnite în mediul școlar, pentru a putea lua o decizie informată despre cum să ofere sprijin victimelor și cum să colaboreze cu părinții și colegii pentru a asigura un mediu școlar sigur și sănătos pentru toți elevii.

Un aspect aparte discutat în cadrul formării a fost cyberbullyingul, consecințele grave pe care le poate avea asupra tinerilor, inclusiv impactul asupra sănătății mentale și emoționale.

În final, s-a subliniat importanța și rolul pe care îl au cadrele didactice în prevenirea și gestionarea etică a bullyingului. Acestea au primit sfaturi și îndrumări practice despre cum să intervină în situații de bullying, cum să ofere sprijin victimelor și cum să colaboreze cu părinții și colegii pentru a asigura un mediu școlar sigur și sănătos pentru toți elevii. Totodată, ei au beneficiat de suport informational sub formă de manuale și resurse digitale Amnesty International.

Taguri